Τετάρτη 21 Ιουνίου 2017

Το τραγούδι της Σολβέιγ




 (Για την Hμέρα του πατέρα και την Hμέρα της μουσικής, 
που γιορτάζονται κοντά κοντά κάθε Ιούνιο, τις πιο φωτεινές μέρες του χρόνου)


Ακόμα θυμάμαι τη μέρα που ο πατέρας μου μ’ έβαλε, παιδάκι του δημοτικού, ν’ ακούσω για πρώτη φορά το τραγούδι της Σολβέιγ από τον Peer Gynt του Edvard Grieg. Λάτρευε την όπερα και τη συμφωνική μουσική κι αυτό ήταν το αγαπημένο του κομμάτι. ΄Εβαζε λοιπόν το δίσκο των 38 στροφών και το απολάμβανε μαγεμένος.

                                      https://www.youtube.com/watch?v=R8AD75_sNJM

     «Πολλοί αγαπημένοι μου που πέθαναν» γράφει κάπου ο Καζαντζάκης «κατέβηκαν όχι στο χώμα, παρά στη θύμησή μου, και ξέρω πια πως όσο ζω θα ζούνε».
     Aκούω λοιπόν κι εγώ συχνά το πανέμορφο τραγούδι της Σολβέιγ. Για να το απολαμβάνει, όσο ζω, και να ευφραίνεται ο πατέρας μου.